اخذ ۲ فقره سند مالکیت برای موقوفات لاریجان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۲ فقره سند مالکیت به مساحت ۲ هزار و ۱۷۸ هکتار برای موقوفات بخش لاریجان آمل اخذ شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اخذ دو فقره سند مالکیت ۲ هزار هکتاری برای موقوفات لاریجان شهرستان آمل گفت: ۲ فقره سند مالکیت موقوفه یک طایفه بزرگ شامل ۴ مرتع (ویارک، ویاریم، لوط کوه و ننگور) به مساحت ۲ هزارو ۱۷۸ هکتار اخذ شده است.

او افزود: برای ۸۶ موقوفه و ۵۰ بقعه متبرکه از ابتدای امسال تاکنون سند مالکیت اخذ شده و همچنین ۶۴ فقره سند مالکیت قدیمی به اسناد تک برگی جدید تبدیل شده اند.

حیدری گفت: ۵ هزار و ۳۱۴ رقبه وقفی از ابتدای امسال تا کنون در مازندران با مساحت ۱۰ هزار و ۱۵۰ هکتار سنددار شدند.

او تعامل و همکاری با ثبت اسناد را از اولویت‌های اوقاف استان دانست و افزود: اخذ اسناد مالکیت موجبات تثبیت مالکیت موقوفات و جلوگیری از تعرض سودجویان به اراضی وقفی را فراهم می‌آورد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اولین گام در حفظ و صیانت از موقوفات تثبیت مالکیت آن است و این مهم نیازمند همکاری مداوم اداره کل ثبت اسناد و املاک استان است.

حجت‌الاسلام حیدری از تعیین و تکلیف شدن ۷۶ پرونده موقوفات در محاکم قضائی اشاره کرد و افزود: تعداد ۸ حکم قضائی که جنبه اجرایی داشته به اجرا درآمد.
انتهای پیام/س
 

اخذ سند مالکیت ۲ هزار هکتاری برای موقوفات لاریجان

برچسب ها: اوقاف ، ثبت اسناد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.